Læselyst

Vi vil gerne have at eleverne på Svebølle skole får lyst til at læse litteratur. Vi arbejder derfor med læselysten på flere forskellige måder. I samarbejde med elevrådet har vi bl.a. afholdt læsemarathon, hvor alle eleverne fra 0.-9. klasse deltog.

Vi vil fra skoleåret 22-23 forsøge at indføre forældrevandrebøger i udvalgte klasser. Forældrevandrebøger går i alt sin enkelthed ud på at forældrene får mulighed for at læse med, hvis de har lyst. Det er ikke eleverne men deres forældre, som hjemme læser og afleverer når de er færdige. Så giver læreren den videre til næste forældre.
Når vi så skal læse og arbejde med bøgerne i klassen vil der forhåbentlig være forældre, der også har kendskab til bøgerne og selvfølgelig kan tale med om bøgerne derhjemme.

Vi håber at de forældre som læser med, vil skrive deres oplevelse af bogen i bogen. Det er sjovt efterfølgende at læse op for eleverne.

Få gode råd til læselyst her: Læsetips fra læsevejlederen | sveboelle-skole (aula.dk)

Hot læsning

De første forældrevandrebøger på Svebølle skole er nu indkøbt og vi håber at der tages godt imod Jesper Nicolaj Christensens "Soldater græder ikke" :-)

Soldater græder ikke

Læsemarathon artikel til hjemmeside.pdf

Shape Created with Sketch.