Målsætning

Svebølle Skole er kendetegnet ved en engageret og dygtig medarbejdergruppe, og har som mål at skabe den bedst mulige faglige og sociale udvikling og progression for det enkelte barn. Svebølle Skole skal kendes på en høj faglighed, åbenhed, tryghed og glæde.

Vi lægger vægt på at have et forpligtende fællesskab, hvor man omgås hinanden med accept, respekt og anerkendelse. Trivsel er et generelt indsatsområde, og det ligger os på sinde, at både børn og voksne er glade for at komme i skole og på arbejde.

På Svebølle Skole vægter vi et tæt samarbejde mellem skole og fritidsdel. Et mål er at et stort antal af skolens elever går således i skolens populære SFO, hvor langt de fleste aktiviteter har fokus på børnenes leg og læring. I SFO understøttes børnenes læring og trivsel og mindre traditionelle metoder tages i brug, f.eks. yoga og meditation. Et andet fokuspunkt i SFO'en er at gøre børnene klar til skoledagen ved at sørge for en rolig morgen med sund morgenmad i en hyggelig atmosfære.

Det tætte lærer/pædagogsamarbejde betyder, at børnene i hverdagen oplever en kontinuitet, og at forældrene oplever at møde kompetente voksne, der har et grundigt kendskab til deres børn socialt såvel som fagligt.